Sixpack challenge #1Ik was de laatste dagen en afgelopen weken veel bezig met gezond leven eten en bewegen.
Sixpack challenge #1
BEAUTIFUL ME, BLOG

Sixpack challenge #1

Sixpack challenge #1.

Ik was de laatste dagen en afgelopen weken veel bezig met gezond leven eten en bewegen. Het gaat goed met mijn lichaam en geest op dit moment. Een goede boost!

Zo gezond mogelijk. Maar toch, de weg er naar toe is niet even makkelijk om veel spieren te kweken en de halve billen van JLO te creëren. Al zal dat nooit echt lukken, ik blijf hoopvol. 😉 Het is niet moeilijk om 2 weken erg gezond en verstandig te eten het vol te houden, maar hoe doe je dat voor je hele leven? Hoe hou je dat vol?

Ik had de bikini Sixpack challenge 1, Bikini sixpack challenge week 2, bikini sixpack challenge week 3, bikini sixpack challenge week 4,en bikini sixpack challenge week 5 gehad. Eigenlijk, deze sixpack challenge#1 is een verlengstuk hiervan. Maar omdat ik al 5 maanden bezig was met afvallen (lees in update na de vakantie) en dat ik ook puntjes heb die ik niet goed heb gedaan en even een “zonde tijden” 2 maanden vakantie in Thailand met al die lekker dingen. Nu terug in Nederland pak ik mijn sixpack challenge weer op. Deze keer niet voor de bikini tijd maar om altijd een gezond en geweldig lichaam te houden. 😉

 

Sixpack challenge #1

 

Het is vaker gelukt bij mij om af te vallen met een combinatie van flink sporten en minder eten. Helaas ben ik ook net zo dom om daarna weer alles te vergeten en weer “normaal” te gaan eten en minder te sporten. Dan zie je het al aankomen…..Het jojo effect. En ieder jaar probeer ik die weer onder controle te krijgen.

Ik ben het zat en heb er genoeg van!  Oké, ik ben niet dik, super dik. Wel de zwembandjes rond mijn buik die je alleen maar ziet als ik naak ben. De hangende slappe arm kipfilets het ziet er niet echt aantrekkelijk uit voor mijzelf. Goed, kleding verbergt heel veel, maar wat ik wil is “look goed naked” niet alleen maar met kleding aan. Plus een gezond en sterk lichaam en geest “of course”.

 

Let’s tweet:

Rome is niet in een dag gebouwd en sixpack ook niet. 😉 Klik om te Tweeten

 

Dus ik ben nu langzamerhand mijn leven opnieuw aan het inrichten met zo clean mogelijk eten. Het lukt nog niet helemaal, maar ik bewandel de weg er naar toe, rustig en langzaam. Minder zout, vissaus, suiker en zogenaamd al die sausen.

 

 Sixpack challenge #1.

 

Suiker, daar ben ik verslaafd aan. Geen suiker meer! Hij is niet goed voor je! Overal lees je er over. Ik weet het! Ik weet het, maar was het maar zo simpel! Mijn lichaam snakt naar suiker! Help!

Ik ben geen voedingscoach, sportcoach, alleen een vrouw die leergierig is om haarzelf naar de goede weg te leiden. Met regelmatig trainen, met een andere, gezonde manier van eten. Ik wil 52-53 kg bereiken (het getal is niet echt het belangrijkste als het om een gezond lichaam gaat, toch wil ik het proberen ) en een Six pack, dat is mijn doel.

Gelukkig ben ik de laatste tijd strakker geworden. Mijn harde werk geeft de vruchten af. Daarom ga ik graag hier mijn eigen nieuwsgierigheid en mijn gezonde levensstijl af en toe met jullie delen. Dan zullen wij wel zien dat het mij gelukt is nog te doen is op mijn leeftijd. 😉 Zonder persoonlijke trainer, maar wel door mijn eigen kracht plus mijn vastberadenheid die ik in mijn hart draag. Opgeven, zal dat ook een optie zijn? Wij zullen het wel zien.

Hebben jullie zelf ook wat plannen en doelen op dit moment?

 Sixpack challenge #1.

Please follow and like us:
Previous Post Next Post

You Might Also Like

16 Comments

  • Reply Jolanda 5 oktober 2016 at 7:24 AM

    Goed hoor! Ik heb niet heel veel plannen op dit gebied. De reden lees je binnenkort op mijn blog.

  • Reply Eva 5 oktober 2016 at 9:11 AM

    Nee ik ben niet bewust bezig met mijn gewicht wel houd ik heel erg van gezond eten (met af en toe een snack). Een gezond lichaam vind ik belangrijker dan die sixpack. Na twee bevallingen heb ik die hoop allang opgegeven 🙂

  • Reply Renate 5 oktober 2016 at 10:50 AM

    Wat goed dat je dit doet, ieder geval heel veel succes!
    Ik kan mij voorstellen dat zonder suiker leven moeilijk is. Geraffineerde suikers zijn inderdaad niet zo heel gezond, suikers in fruit is bijvoorbeel wel gezond (met mate, dus 2 stukken fruit op een dag ongeveer), maar helemaal geen suikers is niet mogelijk. Ik ben al zo’n 6 jaren bezig met gezonde voeding en ik leef toch echt heel gezond, maar ook ik gebruik gewoon wat suiker hoor! Je kunt suiker wel in sommige recepten vervangen met bijvoorbeeld honing!
    Ik heb zelf vooral plannen en doelen om een paar kilo af te vallen, al eet ik amper, waarschijnlijk door medicijnen of iets kom ik toch heel gemakkelijk aan! Dus er moet toch zo’n 3-4 kilo af! Ik wil weer wat meer gaan sporten, vooral yoga! En ik ben nu mee bezig om voor te zorgen dat ik uiteindelijk helemaal geen pakjes of zakjes of slechte E-nummers binnenkrijg!

  • Reply Kirsty 5 oktober 2016 at 5:25 PM

    Succes met de challenge! Suiker is inderdaad niet zo goed voor je. Zelf merk ik ook wel dat ik er gewoon gevoelig voor ben qua dat de pieken en dalen qua energie er heel erg van gaan opvallen. 80-20 is wel wat ik probeer om aan te houden qua gezond versus ongezond, maar nu ik een hele drukke opleiding heb, merk ik wel dat ik het lastiger vind, vooral omdat ik door de drukte soms helemaal geen zin heb om te eten en ik juist niet af moet vallen. Toch probeer ik wel om gezond eten mee te nemen naar stage en uni, zodat ik een gezonde optie heb die ik er zo bij kan pakken.

    • Reply Jeapiebel 6 oktober 2016 at 12:19 PM

      Op je manier wat goed voor je is. Ook fijn.

  • Reply Miss 5 oktober 2016 at 7:38 PM

    Heel veel succes met deze challenge! Goed dat je dit doet!

  • Reply hilde 5 oktober 2016 at 8:45 PM

    Ik zou er zeker weer wat aan moeten doen, maar het is zo moeilijk! Ik heb de drive nu niet echt, dus dan weet ik dat het geen zin heeft om het te gaan proberen. Zodra ik die ‘klik’ weer voel moet ik echt weer aan de bak, want de kilo’s zijn er bij mij ook weer zo snel aangegaan de laatste maanden.

    • Reply Jeapiebel 6 oktober 2016 at 12:19 PM

      Als het maar zo simpel was zal het woord dieet niet bestaan. 😉

  • Reply Els 6 oktober 2016 at 5:23 AM

    Goed hoor! Ik vind suiker laten staan ook het lastigst! Ik hoepel nu 3x in de week een kwartier. Klinkt niet veel, maar is voor mij al heel wat. Ik hou niet van sporten.

    • Reply Jeapiebel 6 oktober 2016 at 12:18 PM

      Ik vind het al knap dat je het doet.

  • Reply Kiss & Make-up 6 oktober 2016 at 11:10 AM

    Ja, zoiets vraagt tijd eh. Ik moet vrij weinig doen om mijn six pack te onderhouden, maar ik heb ‘m ook al wel sinds mijn tienerjaren. Ik geloof dat consequent bewegen en clean eten de sleutel is, en dat tijdelijke crashdiëten en op en af superintens sporten niet echt de oplossing zijn.

    • Reply Jeapiebel 6 oktober 2016 at 12:18 PM

      Je bent waarschijnlijk gewoon slim genoeg omdat te behouden van jou tiener tijd. Ik heb het al jaren verpest. 😉 Helemaal mee eens over consequent bewegen en clean eten. Wat ik leuk vind is waar en interessant als je er moeite voor moet doen. Iedereen bewandeld haar eigen pad. 🙂

  • Reply Sandra 6 oktober 2016 at 12:01 PM

    Goed dat je er zo bezig bent met een gezondere levensstijl te krijgen en te werken aan je lichaam! Het is inderdaad wat je zegt: Rome is ook niet in één dag gebouwd, dus een sixpack ook niet. Heeft tijd nodig! Komt wel goed met jouw doorzettongsvermogen. 🙂

  • Reply Melike 6 oktober 2016 at 9:03 PM

    Ik vind het echt inspirerend dat je gewoon door bent gegaan! Ik moet ook echt weer beginnen, maar de motivatie is nog steeds ver te zoeken. Ik hoop echt dat het weer lukt en ondertussen laat mij inspiereren door jouw;)

  • Reply YuSt 7 oktober 2016 at 8:30 PM

    Een sixpack zal nooit de sixpack van een bodybuilder zijn! Zoals ik al zei is dit bestemd voor mensen die er rommel bij gebruiken.
    Ik sport nog steeds 4 a 5 keer per week. Ik ben 48 en nog steeds geen sixpack! En dan word ik toch begeleid door een Bodybuildster die al 4 jaar trained en ook er nog geen heeft, dus ik weet het niet hoe jij dat bij jezelf ziet, maar bij mij roept het persoonlijk wat ongeloof op. Goed, dat je er mee bezig bent is natuurlijk super en zeker op eigen kracht! Respect, ik adviseer alleen om hier toch wat hulp bij te roepen al is het maar voor info. Zodat je geen teleurstelling krijgt, want dat werkt demotiverend. Ik hoop dat je tussen de regels mijn goede bedoeling leest (ik heb moeite met uitdrukken ivm ptsd)… ♥️

  • Reply Florentine 9 oktober 2016 at 12:12 AM

    Wat een leuk artikel! Dat klinkt onwijs goed. Succes!!! Liefs, Florentine

  • Leave a Reply

    Enjoy this blog? Please spread the word :)

    error: Content is protected !!