Volhouden met afvallen. Wat kunnen wij doen om het vol te houden met afvallen?
Volhouden met afvallen.
BLOG, MINDSET & HEALTH

Volhouden met afvallen.

Volhouden met afvallen.
 Wat kunnen wij doen om het vol te houden met afvallen.
⇒ Geeft jezelf de tijd. Wij willen allemaal gisteren afvallen als het aan  ons ligt. Het liefst zelf er zo weinig mogelijk voor doen. Dat is de reden waarom de maaltijd vervanger zo populair is. Wij weten allemaal dat wij niet in een dag zijn aangekomen. Het is ook onmogelijk om binnen een dag of een korte tijd af te vallen. Gun jezelf de tijd.

Wees realistisch. Werk met een lange termijn plan, dat is juist belangrijk, om langzaam af te vallen. Kies een methode die bij je past en je vol kan houden. Of het nu gaat om meer sporten of om minder te eten.

Het is je nieuwe levensstijl. Het is geen dieet. Wat ik veel zie is dat mensen weinig gaan eten en flink fanatiek gaan sporten. Dan val je zeker flink af, om vervolgens, wanneer ze hun streefgewicht behalen, weer normaal gaan eten en zelfs te stoppen met sporten. Het moet je levensroutine en life stijl worden. Het is niet iets dat je een half jaar doet en dan kan je weer stoppen.  Een paar maanden daarna vraag je jezelf weer af “hoe kan dat nou, ik ben weer aangekomen”? En ook nog zwaarder dan voorheen.
 

 

Volhouden met afvallen.
 

Eet gewoon koolhydraten. Veel mensen stoppen met koolhydraten te eten. Doe dat niet als je dat niet je hele leven vol kunt houden. Kies dan een goede soort koolhydraten waar je lichaam een flink portie van kan hebben. Zelfs in groenten zitten koolhydraten.

Gezonde koolhydraten in goede proporties zorgen niet dat je dik wordt. Het is meer een zak chips hier, een frisdrankje en gebakje daar dat je dik maakt.
 

Sporten, of je wilt of niet, je kan er haast niet omheen. Sporten is een klein onderdeel, maar heel belangrijk. Waarom is dat een klein deel? Je valt af door minder te eten. Goed opletten wat je in je mond stopt.  Maar sporten helpt zo veel dat je dat niet weg wil laten. Waarom toch sporten als je wilt afvallen?
 

Volhouden met afvallen.

 

Sport helpt om een gezonde keus te maken als het om eten gaat. Je verliest veel energie, zet je hart en ziel op de loopbaan. Dan denk je heus wel na bij het volgende koekje dat je pakt. Want je weet nu dat het soms 20 minuten duurt voor je een koekje kan verbranden.

Sporten zorgt dat je er fit en ferm uitziet. Als je nog begin twintig bent, zal je dit niet veel opmerken. Maar na je 35ste zie je de tekenen van de kipfilets onder je armen. Sport om alles strak te houden, het is geen overbodige luxe.
Het geeft je ontzettend veel zelfvertrouwen en een goed gevoel over jezelf. Goed zelfbeeld!

⇒Blijf eten! Stop niet met eten! Maak gewoon een goede keus wat voedsel betreft.

 

volhouden met afvallen

 Bron foto’s lees disclaimer.

 

Je wordt er gelukkig van omdat je lichaam adrenaline aanmaakt wanneer je sport.

Dit zijn maar een paar voorbeelden natuurlijk. Maar met deze voorbeelden kom je al heel ver. Alles helpt een beetje. Belangrijk is de eerste stap te zetten. Volhouden. Verbeeld je slanke, strakke lichaam in de bikini op het strand deze zomer.

Dat is geen zoete droom lijkt mij. Volhouden met afvallen. Hoe pakken jullie het aan?

 

Volhouden met afvallen.

Please follow and like us:
Previous Post Next Post

You Might Also Like

6 Comments

  • Reply Nancy 19 juni 2017 at 8:09 AM

    Onze vakantie is nu voorbij en ik heb besloten om iedere dag op de loopband te staan en veel meer groente en fruit te eten. In de zomer vind ik dat altijd veel makkelijker dan in de winter!

  • Reply Donna 19 juni 2017 at 11:16 AM

    Helemaal mee eens dat je je levensstijl moet veranderen en niet moet dieeten! Dat werkt inderdaad helemaal niet.

  • Reply Annette 19 juni 2017 at 1:06 PM

    Ik heb gelukkig nog nooit echt streng hoeven dieten maar ik houd mijn gewicht wel in de gaten. Was nooit nodig maar nu met de overgang merk ik toch dat mijn gewicht wat schommelt en wil het toch goed houden.

  • Reply Sonja 19 juni 2017 at 5:56 PM

    Afvallen… 75% is eten en 25% is beweging. Ik ben onder begeleiding en ik ben nu 6 maanden zeer streng bezig. Tuurlijk pak ik ook nog wel eens een stukje puur chocolade op mijn lijndagen. En ga ik echt aan de vreet op zaterdag. Mijn gewicht is nu 66 kilo met 5 kilo spiermassa en 22% vet, ik ben 1.75!

  • Reply Rebecca 20 juni 2017 at 6:35 PM

    Hele duidelijk en vooral hele goeie tips! Zelf ben ik gister begonnen en oh wat heb ik het moeilijk. Ik eet inderdaad gewoon mijn koolhydraten en dat moet ook zeker kunnen. Ik ben heel benieuwd of ik het ga volhouden..

  • Reply Charel 20 juni 2017 at 8:33 PM

    Heel goed bezig! Ik blijf altijd strijden met de kilo’s

  • Leave a Reply

    Enjoy this blog? Please spread the word :)

    error: Content is protected !!